Cviky na břicho se zapojením nohou

Když cvičíme břicho, mnohdy hrají v jeho posilování velmi důležitou úlohu dolní končetiny. Existuje spousta cviků na břicho, jejichž nezbytnou součástí rozhodně nohy nejsou. Jedná se například o cviky na břicho vykonávané na míči. Klasické lehy a sedy, které jsou z hlediska posilování poměrně nezdravé, nohou využívají pouze jako opěrek.

Pojďme ale na cviky, jejichž základem je právě práce s dolními končetinami. Prvním z těchto cvičení je zvedání nohou ve visu. Jedná se pravděpodobně o jeden z nejnáročnějších cviků na oblast břicha. Zatěžován je při tomto cviku hlavně přímý břišní sval, konkrétně jeho spodní část. Dále jsou v provozu flexory kyčlí, přímý sval stehenní a pochopitelně také vnější a vnitřní šikmé břišní svaly. Samotný cvik vychází z pozice, kdy se člověk zavěsí na žebřiny a pokrčí nohy v kolenou. Pokrčení by mělo být mírné, aby nedošlo ke špatnému pohybu. Pomocí tahu zvedáme obě nohy do vodorovné polohy. Jestliže v této fázi bude pro určité cvičence úkon obtížný, mohou klidně pokrčit kolena a zvednou je až směrem k bradě. Záleží hlavně na individuálních schopnostech jedince, jestli tento cvik stoprocentně zvládne. Při zvedání nohou zadržte dech a vydechujte pozvolně spolu se spouštěním nohou. Záda musí být v mírně zakulacené poloze.

Dejte si pozor na to, aby pohyb vycházel z přímých břišních svalů a nikoliv z kyčlí. Rozhodně nohama nehýbejte zbytečně je nepropínejte. Jakmile se dostanete k propnutým kolenům, tak cvik neprovádíte správně. Rozhodně také nepoužívejte švih. U většiny fitness cviků je nutné pohybovat končetinami anebo celým trupem tahem. Cvik se provádí 20 krát po čtyřech sériích. Mezi další významné cviky na břicho s použitím nohou řadíme třeba zkracovačky. Ty slouží k izolovanému procvičování horní oblasti břicha.

One Response to “Cviky na břicho se zapojením nohou”

  1. admin Says:

    Při tomto druhu cvičení doporučuji používat podložku, Já používám balanční podložky a plně mi vyhovuje.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.