Cviky na břicho a nejčastější chyby

Kolikrát si zoufáme, že naše břicho není takové, jaké by mělo být, anebo takové, jaké bychom si alespoň trochu představovali. Proto se hodně lidí rozhodne k posilování břicha. Cviky na břicho, které tvoří v podstatě jakýsi způsob, jak břicho posilovat jsou ideální volbou. Je ale doslova nutností tyto cviky provádět správně. Pokud se tomu tak neděje, trpí nejen břicho, na němž se rozhodně kvalitní svaly netvoří, tak i ostatní oblasti, které s tímto nesprávným posilováním měly co dočinění.

První velkou chybou při cvičení břicha je zapomenutí na pánevní dno. Právě oblast pánevního dna totiž musí být vždy zapojena. Jestliže tomu tak není, pak je cvičení zbytečné. Při cvičení břicha se snažíme o protažení hned několika vrstev svalů. Bez pánevního dna toto nebude možné. Poměrně častým nedostatkem sklapovacích cviků je to, že si cvičící nechají takzvaně vylézt břicho ven. Jinými slovy, když se zrovna dostávají do horní výdechové polohy, tak nesmí mít břicho ven. Naopak musíte břišní oblast jakoby vtáhnout směrem dovnitř. Díky tomuto aktivujete také příčný břišní sval, který by jinak zůstal nevyužit. Právě příčný břišní sval představuje jakýsi opasek. Jestliže jej aktivujeme a později i posílíme, bude to mít za efekt tu skutečnost, že se nám břicho zatáhne. Rozhodně se nesnažte dělat žádné další zbytečné pohyby, ale s výdechem vtahujte bříško dovnitř.

Když při cvičení dáváte ruce za hlavu, zkontrolujte si, jestli máte ramena stažená od uší dolů. Pokud totiž zapojíte do cvičení ramena, začnete nechtěně posilovat také krční svalstvo, což je v tomto případě poněkud zbytečné. Určitě také nezaklánějte hlavu. Snažte se ji naopak směrovat k hrudi. Pohled zaměřte dopředu. Mnozí lide se při aktivitě tohoto typu dívají směrem do stropu, což není správné. Velmi důležité u všech cviků na břicho je to, abyste se je nesnažili uskutečnit pomocí švihu, ale veškerý pohyb prováděli tahem. Díky tahu budou totiž cviky plnohodnotné jak z hlediska dynamiky, tak i síly.

One Response to “Cviky na břicho a nejčastější chyby”

  1. admin Says:

    Snažím se posilovat jak břicho, tak nohy i ruce. Někdy ale neodhadnu své možnosti a přecením své síly. Pak jsem rád, že mám po ruce nějakou tu bandáž , která mi postižené místo stáhne a zpevní.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.