Cviky na břicho

Každý člověk touží po vytrénované postavě, která se může pyšnit vyrýsovanými svaly a pevným tělem. Základem této postavy bývá především ploché břicho. Toho nelze dosáhnout ničím jiným, než pravidelným cvičením, tedy zatěžováním břišních svalů. K vytvarování břicha nám slouží nejlépe speciální cviky na břicho. Plochého břicha se dá dosáhnout i jinými aktivitami jako je třeba spinning a nebo aerobic, ale speciální cviky na břicho se o ploché a pevné břicho postarají mnohem lépe. Mnozí by pochopitelně mohli namítnout, že ploché břicho se dá získat i pomocí cvičení. Na mysli máme třeba cvičení pilates a nebo jógu. Popravdě řečeno, těmito druhy cvičení se velmi dobře dá ploché břicho vytvarovat, ale pouze díky cvikům na břicho, které jsou jejich součástí. Záleží pak už jen na konkrétním člověku, jestli zvolí cviky na břicho, které jsou součástí některého cvičebního systému, anebo se bude soustředit na izolované cviky. Cviky na břicho by lidé měli cvičit velmi důsledně nejlépe za vedení zkušeného instruktora. Špatným cvičením může dojít k nepříjemnému zranění v podobě natažení některých svalů a nebo k svalové dysbalanci.

Kdy začít s cviky na břicho?

Začít můžete s cvičení břicha prakticky kdykoli. Záležet bude ale hlavně na tom, jestli chcete, aby cviky na břicho pomohly k vyrýsování svalů a nebo abyste díky tomuto cvičení zhubli. V prvním případě je důležité cvičit důsledně a nemusíte cvičení prokládat další fyzickou aktivitou. Ve druhém případě rozhodně doplňujte cviky na břicho i jinou aktivitou. Nejlepší je cvičení, které je dynamické a pořádně se u něj zpotíte. Jako příklad bychom mohli jmenovat třeba aerobic, a to buď v klasické formě nebo jako step aerobic. Cviky na břicho by měly být hlavně pravidelné a také důkladně cvičené. Je třeba cvičit alespoň třikrát týdně, jinak se k efektu nedostanete. Zároveň je ale potřeba si uvědomit, že cvičení břicha nesmí být až moc intenzivní. Pokud cvičíte každý den, tak si svaly nestihnout odpočinout a zregenerovat se.

Cviky na břicho by měly být komplexním cvičením

Jestliže jste dospěli k názoru, že cviky na břicho lze provozovat pouze pět minut za den, tak jste na omylu. Protažení a posilování břicha rozhodně potřebuje stejný čas jako posilování jiných partií těla. Samotné cvičení břicha se skládá z několika fází. Na prvním místě musí být nutně protažení. Předtím, než začnete s rozcvičkou, určitě si udělejte soupis cviků, které budete postupně realizovat. Pak teprve následuje již zmiňovaný strečink. Protáhnout byste měli hlavně partie břicha, ale klidně lze procvičit i ostatní části těla. Následuje samotné provedení cviků. Je velmi důležité naučit se konkrétní techniku cvičení. Dobře provedené cviky vám zaručí kvalitní cvičení, které povede ke kýženému efektu. Určitě je třeba také posílit několik zádových svalů, aby nedošlo k tomu, že nebudou schopny díky izolaci při cvičení břicha fungovat tak, jak mají.

Jak ještě pomoci plochému břichu, když začnete s cviky na břicho?

Možná si člověk řekne, že tato otázka je bezpředmětná, ale rozhodně tomu tak není. Ploché břicho není pouze otázkou cviků na břicho, ale také kompletní změny životního stylu, která člověku pomůže v kratší době získat ploché břicho s vyrýsovanými svaly. Tato změna spočívá hlavně v přehodnocení stravovacích návyků a volbě zdravého jídla. Člověk, který posiluje, by měl jíst hlavně zeleninu a celozrnné pečivo. Ideální je strava bohatá na vlákninu. Poměrně dlouho ji tělo zpracovává, což vede k tomu, že člověku zbývá energie nepociťuje hlad. Hodně důležitý je pochopitelně také pitný režim. Pít by lidé věnující se posilování měli pravidelně počas celého dne a příjem tekutin by měl být maximální.